Sunday, December 14, 2008

why can't i sleep tonight..

wargh...
xleh tido..
why?
sebab just before aku tido aku g telan segelas teh ais yang kaw punya kat kedai mamak.
kandungan caffein yg tinggi di dalam ayor tersebut menyebabkan mataku terkebil2 sekarang.
sepatutnya aku dah kene tido ni sebab besok aku nak keghoje...

hmm..
bila dah xleh tido ni memacam le mende datang menjenguk dalam kepale hotak aku nih..
benda yg palingbesor yang aku fikirkan di saat ini ialah..
aku nak keghoje apa bila dah grad nanti.
hehe...

yela kan..
keje yang dah sah2 menanti aku ialah keje cikgu sekolah menegah..
tapi..
cam xberapa best la..
best lagi keje aku skrg...
tapi...
yang aku pikirkan ialah..
how safe i will be if i take my current job as my carrier..
yela kan..
keje ngn private ni..
kene la pikir kebajikan jangka masa panjang..
pikir kalo dah tua nanti.
pikir gaji tu cukup ke x..
kang aku dah keje kang nak sewa umah lagi, bayor duit kereta, byor ptptn..nak bayar insurans lagi..asb..
ish..macam2 la..
dah tu lak aku ni agak keborosan sedikit..
gaji mesti mau mantap..kehkeh...

hmm..
kalau aku jadi cikgu..
pertamanya..
ala..malas betul nak keje ngn government ni...
gaji x sebesar mana...
pastu kursus sana..kursus sini..
pastu ada lak menatang PTK tu..
ntahpape la..
uneven judgement..
nak pulak aku kene anto posting jejauh..
ish..
leceh betul..
job is just a part of whole life..
tapi..
kalau job tu dah jadi barrier between me and another part of life..
kan ke xpatut tu..
warghh!!
tensen2..

hmm..
plan A..
keje je dulu..pegi je posting kat mana2 pun..
pastu bila rasa dah cukup pengalaman, sambung master..
ha...pastu tamat la era perkhidmatan aku ngn skolah..
hehe...

plan B
xpayah g posting..
keje je permenantly kat tempat aku keje skrg ni..
bila dah kawen nanti (eceh!) trus la sambung blaja guna duit laki aku..(kehkeh..)

plan C
xpayah keje dulu..
trus je sambung master..
pastu kang baru keje...
tapi yg xbestnye...
kurang pengalaman...
cam xberape nak bermakna sgt master aku tu kalau takat teori je lebih...pengalamannya kurang..
hmmm..

ha..mende2 ni la yang aku dok pikir dari tadi sampai xleh tido ni...
hehe..

tu baru pikir bab keje di masa depan..
belum lagi masuk bab berangan pasal kawen..
huhu!
tang ni kalau nak berangan mau xtido dua tiga hari ni..
tapi xpe..
bab2 kawen mawen ni sensitip..
mak aku marah kalau banyak benor becakap pasal kawen ni..
keh2..

No comments: